V rámci Týdne za dětství bez násilí spouští Centrum LOCIKA ve spolupráci s agenturami Saatchi & Saatchi a MSL Czech Republic netradiční vařečkovou kampaň s názvem Baci, Baci, která upozorňuje na absurdní české výchovné praktiky.
Hlavním cílem kampaně je upozornit na nevhodnost tělesného trestání dětí a podpořit záměr ukotvení nepřijatelnosti tělesného trestání dětí do aktuálně projednávané novely občanského zákoníku. Právě tento zákon může situaci dětí, které doma zažívají násilí, zásadně změnit. Schválení novely může pomoci ke včasnější identifikaci týraných dětí, ke snížení výskytu násilí ve společnosti obecně i významně ovlivnit duševní zdraví dětí.
Vařečkami proti tělesnému násilí na dětech – absurdní kampaň proti absurdním výchovným praktikám. Proč? Protože nejoblíbenějšími hračkami pro děti jsou ty, které napodobují chování rodičů. A právě třeba vařečky jsou jedním z předmětů, po kterých přes 63 % českých rodičů stále sahá za účelem tělesného trestu. Proto agentura Saatchi & Saatchi ze skupiny Publicis Groupe vytvořila originální hračku v podobě interaktivní vařečky BaciBaci, která zdánlivě slouží dětem k trestání neposlušných panenek a plyšáků, ale ve skutečnosti demonstruje absurdnost těchto “výchovných” praktik. „Právě tento obrat v dějové lince jinak standardně vypadající reklamy na dětskou hračku, zve k prozření nejen rodiče, ale samozřejmě i politiky, aby si uvědomili, že tělesné trestání dětí není v pořádku,“ říká Lucie Dubová, Business Director v Saatchi & Saatchi.
Kampaň probíhá na internetu i na sociálních sítích a spolupracuje jak s vybranými influencery, tak s osobnostmi z veřejného života.